Vad är bra marknadsföring idag?

Det är knappast någon som helst tvekan att marknadsföring är en vital del av samhället idag. Dels så är det en miljardindustri som sysselsätter mängder av människor i olika typer av yrkeskategorier, men det är också en tjänst som i princip varje bransch har nytta av att använda. Ingen annan bransch är så lättillgänglig mot alla andra branscher som marknadsföringsbranschen är, och det är unikt och erbjuder möjligheter för alla att dra nytta av något som kan ha väldigt stor inverkan på företagets utveckling och försäljning. Marknadsföring är helt enkelt något som alla branscher, mer eller mindre, behöver förhålla sig till och använda sig av.

Hur marknadsför vi oss idag?
Läget som vi befinner oss i just nu ser väldigt annorlunda ut jämfört med hur det såg ut för 20 år sedan. Då var det väldigt stort fokus på att marknadsföra sig i tv, i tidningar, på radio och med hjälp av utomhusreklam, men det är delar av våra liv som mer eller mindre har sjunkit i användande och lockar inte alls lika mycket uppmärksamhet. Färre kollar på traditionell tv, färre läser tidningar, färre lyssnar på radio och utomhusreklamens skrik efter uppmärksamhet har ersatts av skriken från våra smarta mobiltelefoner. Marknadsföring ser helt enkelt annorlunda ut idag, och utvecklingen har gått fort.

Idag är det istället den digitala världen som marknadsföringen blommar i. Vi har nyhetsbrev, vi har kreativa annonser på stora sidor, vi har Google AdWords och vi har marknadsföring på de sociala medierna. Det finns med andra ord väldigt stor anledning att lära känna dessa nya sätt att marknadsföra sig på, för att kunna känna sig hemma i en förändrad värld och kunna reagera inom marknadsföring när man behöver det – eller också ta hjälp av en modern kommunikationsbyrå som kan göra det åt en. Det är en föränderlig värld som vi lever i på flera sätt och det gäller att vara med när det händer!

Comments are Disabled